FeaturedΑΠΟΨΕΙΣΠΟΛΙΤΙΚΗ

9+1 ερωταπαντήσεις για το Σκοπιανό

18

Του Σταύρου Καλεντερίδη

Τι ακριβώς έχει συμβεί;

Η ελληνική κυβέρνηση μετά την επίσκεψη στις ΗΠΑ, επέστρεψε με την υπόδειξη να λύσει άμεσα το Σκοπιανό ζήτημα για να ανοίξει το θέμα της εισόδου των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ.

Τα Σκόπια από το 1991 έχουν εγείρει εξωφρενικές αξιώσεις εναντίον της Ελλάδας, διεκδικώντας από το όνομα και την ιστορία μας, μέχρι και εδάφη της ελληνικής περιφέρειας της Μακεδονίας.

Οι Έλληνες πολιτικοί, συνεννοημένοι μεταξύ τους, διαπραγματεύονται τώρα όπως και τότε, έναν «έντιμο συμβιβασμό», να χαρίσουν δηλαδή τη «Μακεδονία» και να δώσουν χώρο στις εθνικιστικές διεκδικήσεις των Σκοπιανών εναντίον μας. Είναι σαν να διεκδικεί κάποιος στα καλά καθούμενα το σπίτι σου, και εσύ αφενός να δικαιολογείς την επιθετικότητα του και αφετέρου να διαπραγματεύεσαι έναν «έντιμο συμβιβασμό» παραχωρώντας του μόνο το σαλόνι.

Η χώρα μας δεν επιτέθηκε σε κανέναν και δεν ζήτησε τίποτα από κανέναν. Αντίθετα είναι η ίδια στόχος και θύμα ιμπεριαλιστικής επιθετικότητας, και το πολιτικό μας σύστημα αντί να υπερασπιστεί τη χώρα όπως οφείλει, είναι αντίθετα αποφασισμένο να προβεί σε παράλογες παραχωρήσεις, για τις οποίες μάλιστα δεν νομιμοποιείται. Ο ιστορικός παραλληλισμός με την τραγική απόπειρα κατευνασμού της ναζιστικής Γερμανίας με το ξεπούλημα της Τσεχοσλοβακίας καθίσταται εδώ διδακτικός.

 

Ποια είναι η σωστή εθνική θέση στο ζήτημα;

Αυστηρή και απόλυτη απαγόρευση οποιασδήποτε χρήσης του ονόματος «Μακεδονία» και των παραγώγων του από τη γείτονα χώρα. Η μακεδονική ταυτότητα, ιστορία και συνείδηση είναι μονάχα και υπερήφανα Ελληνική. Η Μακεδονία είναι Ελλάδα. Η παραμικρή παραχώρηση στα αυτονόητα εθνικά κυρίαρχα δικαιώματα μας αποτελεί τραγική εθνική ήττα.

Την ίδια θέση οφείλει να υιοθετήσει άμεσα και το πολιτικό προσωπικό, αντί να υπονομεύει τη χώρα μας πρεσβεύοντας σύνθετη ονομασία ή χειρότερα.

 

Πώς πρέπει να ονομασθούν τα Σκόπια;

Η γεωγραφική περιοχή των Σκοπίων δεν ήταν ποτέ τμήμα της Μακεδονίας. Αυτό είναι κοινώς και ευρέως αποδεκτό.

Αντίθετα, η Μακεδονία και οι Μακεδόνες Έλληνες βρίσκονταν για τουλάχιστον 2500 χρόνια εκεί ακριβώς όπου είναι η σύγχρονη ελληνική περιφέρεια της Μακεδονίας.

Σχετικά με τα Σκόπια κατά την αρχαιότητα, η περιοχή αποτελούσε την ιστορική Παιονία, κατάκτηση και μετέπειτα μέρος του Μακεδονικού Βασιλείου. Όπως υποστηρίζει ο επίτιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστήμιου Μπέρκλεϊ, κ. Στίβεν Μίλλερ, η  Παιονία ήταν περιοχή βόρεια του όρους Βαρνούς και του όρους Όρβηλος. Η περιγραφή του Ρωμαίου ιστοριογράφου Titus Livius για τη ρωμαϊκή επαρχία της Μακεδονίας (45.29.7 και 12) καθιστά σαφές ότι οι Παίονες ζούσαν βόρεια των εν λόγω βουνών, (τα οποία σήμερα αποτελούν γεωγραφικά τα φυσικά όρια της Ελλάδας) και νότια της Δαρδανίας, όπου σήμερα βρίσκεται το Κόσοβο.

Αν και είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι εκείνοι υποτάχθηκαν στον Φίλιππο Β΄, πατέρα του Αλεξάνδρου το 359 π.Χ. (Διόδωρος ο Σικελιώτης 16.4.2), δεν ήταν ποτέ Μακεδόνες και ποτέ δεν έζησαν στη Μακεδονία. Πράγματι, ο Δημοσθένης (Ολυνθιακός 1.23), μας λέει ότι είχαν υποδουλωθεί από τον Μακεδόνα Φίλιππο και σαφώς κατά συνέπεια δεν ήταν Μακεδόνες. Ο Ισοκράτης (5.23) σημειώνει το ίδιο. Ομοίως, για παράδειγμα, οι Αιγύπτιοι, οι οποίοι υποτάχθηκαν από τον Αλέξανδρο, ήταν υπό μακεδονική μεν διοίκηση, συμπεριλαμβανομένης και της Κλεοπάτρας, αλλά ποτέ δεν υπήρξαν οι ίδιοι Μακεδόνες και η Αίγυπτος ποτέ δεν ονομαζόταν Μακεδονία. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για τις λοιπές κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μεταξύ των οποίων το σημερινό Ιράν και η βορειοδυτική Ινδία. Ποτέ δεν ονομάστηκαν Μακεδονία και ποτέ βέβαια δεν είχαν κάποια τέτοια παράλογη απαίτηση.

Ακόμα όμως και η ιστορική Παιονία δεν μπορεί να περιγράψει με ορθό τρόπο τη σημερινή εθνολογική σύνθεση των Σκοπίων. Με βάση λοιπόν τη σημερινή πραγματικότητα, η αποδεκτή ονομασία του – εν πολλοίς τεχνητού – κρατιδίου εκ μέρους της Ελλάδας είναι η «Δημοκρατία της Κεντρικής Βαλκανικής».

Εναλλακτικά, και εφόσον οι Σκοπιανοί το επιθυμούν, μπορούν να υιοθετήσουν το όνομα που κατείχε η περιοχή τους ως επαρχία του Βασιλείου της Γιουγκοσλαβίας, και συγκεκριμένα «Βαρντάρσκα Μπανόβινα» (επαρχία του Βαρδάρη), ή παράγωγα αυτού. Τέλος, διατηρούν την επιλογή να υιοθετήσουν ως χώρα το όνομα «Σκόπια» με πρωτεύουσα αυτής την Πόλη των Σκοπίων (κατά τα πρότυπα του Μεξικό και της Πόλης του Μεξικού).

 

Ποιοι και γιατί πρεσβεύουν σύνθετη ονομασία;

Σύσσωμος ο διεθνής επιστημονικός κόσμος (ιστορικοί, φιλόλογοι, αρχαιολόγοι, διεθνώς κορυφαίοι καθηγητές, κτλ.) λένε το αυτονόητο, ότι δηλαδή η Μακεδονία είναι μία, είναι ιστορικά, εθνολογικά και γεωγραφικά Ελληνική, και συνεπώς η γειτονική χώρα δεν έχει κανένα δικαίωμα σε σχετική ονομασία. Το ίδιο προφανώς γνωρίζουν και οι Έλληνες πολίτες.

Αντιθέτως, εγχώριοι πολιτικοί από όλα τα κόμματα (συντριπτική πλειοψηφία), συντάσσονται δυστυχώς με τους Σκοπιανούς ομόλογους τους και τη Σκοπιανή προπαγάνδα και τον ιμπεριαλισμό κατά της χώρας μας. Ο λόγος είναι η παραμονή στην εξουσία μιας και θεωρούν ότι κάνοντας το θέλημα ανθελληνικών εξωτερικών δυνάμεων εξασφαλίζουν οικονομική και πολιτική υποστήριξη για να διασφαλίσουν την πολυπόθητη τους καρέκλα. Μιλάμε για ωμό ξεπούλημα. Φανταστείτε αν ήταν ανεστραμμένη η δυναμική και αν οι πολίτες δεν γνώριζαν την αλήθεια, τι θα είχαν πρωτο-ξεπουλήσει οι πολιτικοί της Ελλάδας. Σίγουρα δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να εκχωρήσουν και ολόκληρο το όνομα «Μακεδονία», δίχως σύνθετα.

Οι Σκοπιανοί πολιτικοί προωθούν βέβαια το εθνικό τους συμφέρον και αποβλέπουν σε επεκτατισμό, άμεση συνδιαχείριση των Μακεδονικών αρχαιολογικών χώρων (Βεργίνα, Πέλλα, Αμφίπολη, κτλ.), μελλοντική κατάληψη και απελευθέρωση των «κατεχόμενων» πόλεων της Ελληνικής «Μακεδονίας του Αιγαίου», και έξοδο τους στη θάλασσα. Ιστορικά, αντίστοιχος στόχος και του Τίτο και των Βουλγάρων ήταν η απόσπαση της Ελληνικής Μακεδονίας με αντίστοιχη προπαγάνδα.

Οι εξωγενείς δυνάμεις, τα συμφέροντα των οποίων εκπροσωπούν οι εκμαυλισμένοι Έλληνες πολιτικοί, επιθυμούν το ξήλωμα της Μακεδονικής ταυτότητας από την Ελλάδα, κάτι το οποίο ισοδυναμεί με άμεση αποδυνάμωση της χώρας, για να μπορούν έτσι να διαχειρίζονται και να επιβουλεύονται με μεγαλύτερη ευκολία την πατρίδα μας.

Για τους λόγους αυτούς παρατηρούμε πλήρη διαφωνία Ελλήνων και Σκοπιανών πολιτικών από τη μία πλευρά, και πολιτών, επιστημόνων και διεθνούς κοινής γνώμης από την άλλη.

 

Ποια είναι η θέση της Τουρκίας;

Η Τουρκία έχει αναγνωρίσει τα Σκόπια ως Μακεδονία και πρεσβεύει τη διεθνή αναγνώριση της χώρας ως Μακεδονία και τίποτα λιγότερο. Επιπλέον σε διπλωματικό επίπεδο η Τουρκία δεν δέχεται καμία σύνθετη ονομασία, ενώ επιφυλάσσεται να ασκήσει βέτο στην ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ αν η χώρα δεν εισχωρήσει στη βορειοατλαντική συμμαχία με την «καθαρή» συνταγματική της ονομασία, δηλαδή ως «Μακεδονία».

Η τακτική αυτή βέβαια είναι περισσότερο διπλωματική παρά ρεαλιστική και αποσκοπεί στο να υποβοηθήσει τις ελληνικές πολιτικές ελίτ να περάσουν με δόλιο τρόπο μια σύνθετη ονομασία, «πουλώντας» στους Έλληνες πολίτες το αφήγημα της νίκης, τρόπον τινά, επί της Τουρκικής αδιαλλαξίας.

 

Τι θα συμβεί στο μαύρο σενάριο αποδοχής σύνθετης ονομασίας από την Ελλάδα;

Αρχικά η Ελλάδα δεν κερδίζει τίποτα απολύτως.

Αντίθετα, η Ελληνική Μακεδονία ως περιφέρεια θα υστερεί πάντα της Σκοπιανής «Μακεδονίας» ως χώρα, σε διεθνή προβολή και αναγνώριση. Σε συνδυασμό με την νομοτελειακά βέβαιη εγκατάλειψη του όποιου σύνθετου προσδιορισμού από τους Σκοπιανούς (βόρεια, νέα, άνω, κτλ.) είτε χάριν συντομίας, είτε λόγω σκοπιμότητας, τα Σκόπια θα γίνουν η μία και μοναδική, αληθινή Μακεδονία. Προφανώς αυτή η εγκατάλειψη του σύνθετου όρου θα έπεται της ένταξης των γειτόνων σε Ε.Ε. και ΝΑΤΟ, και έτσι η Ελλάδα δεν θα έχει την παραμικρή δυνατότητα αντίδρασης.

Ταυτόχρονα οι Σκοπιανοί επιτυγχάνουν την νομιμοποίηση που τόσα χρόνια αποζητούν. Από εμάς διεκδικούν, εμείς τους δικαιώνουμε αν το κάνουμε και κανένας άλλος, από όσα κράτη και αν τους έχουν αναγνωρίσει. Και όλα τα κράτη της υφηλίου να τους αναγνωρίσουν, εμείς είμαστε αυτοί που κρατάμε το κλειδί της νομιμοποίησης των αξιώσεών τους ως αποκλειστικοί ιδιοκτήτες της μακεδονικής κληρονομιάς.

Το όνομα είναι σαφέστατα συνδεδεμένο με ευρύτερες στοχεύσεις. Ο ακραίος εθνικισμός και επεκτατισμός των Σκοπιανών θα εκδηλωθεί άμεσα με κλιμακούμενες αξιώσεις εναντίον της χώρας μας (πολιτιστικές, οικονομικές, εδαφικές). Για παράδειγμα, οι Σκοπιανοί με την ευγενή συνδρομή της Τουρκίας, σκοπεύουν να ανασύρουν στην επιφάνεια μέσω οθωμανικών αρχείων περιουσίες που ανήκουν σε Σκοπιανούς «Μακεδόνες», με απώτερο σκοπό την νομική τους διεκδίκηση σε «σκλαβωμένες» περιοχές της Μακεδονίας, που βρίσκονται δηλαδή εντός ελληνικού εδάφους.

Ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί ένα καταστροφικό νομικό προηγούμενο το οποίο θα ανοίξει την όρεξη και θα δώσει πάτημα σε όσους επιβουλεύονται τη χώρα μας (γείτονες χώρες και μη) να εγείρουν δικές τους διεκδικήσεις κατά των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας (Θράκη, Αιγαίο, διαχείριση αρχαιολογικών χώρων, εθνική ιστορία, ταυτότητα και ονομασίες, κτλ.). Ανοίγει δηλαδή ο ασκός του Αιόλου.

 

Ποια είναι η επίσημη θέση του υπουργείου εξωτερικών της Ελλάδας;

«Σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό πριν από τη λέξη Μακεδονία που θα ισχύει έναντι όλων (erga omnes), για κάθε χρήση, εσωτερική και διεθνή», όπως αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα.

Με απλά λόγια, η θέση του ΥΠΕΞ είναι ανθελληνική και παραδίδει τα κλειδιά της Μακεδονίας. Η ίδια η πολιτεία προωθεί με τον πλέον επίσημο τρόπο τα συμφέροντα των αντιπάλων της χώρας.

Αντίθετα παρατηρούμε τη σαφή δήλωση του Υπουργείο εξωτερικών των ΗΠΑ (1944), η οποία είναι αναρτημένη στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου και δηλώνει ότι: «η κυβέρνηση αυτή θεωρεί τις συζητήσεις περί Μακεδονικού “κράτους”, Μακεδονικής “πατρίδας”, και Μακεδονικής “εθνικής συνείδησης”, αβάσιμη προπαγάνδα, η οποία δεν έχει καμία σχέση με κάποια εθνική ή πολιτική πραγματικότητα, ενώ διακρίνουμε στις προσπάθειες αυτές, κεκαλυμμένες επιθετικές διαθέσεις κατά της Ελλάδος».

Ταυτόχρονα, ανακαλούμε τη δημόσια δήλωση του Σκοπιανού Προέδρου Κίρο Γκλιγκόροφ (1992): «Οι Σκοπιανοί είναι Σλάβοι και δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες και τον Μέγα Αλέξανδρο».

Το ελληνικό πολιτικό σύστημα είναι πολιτικά χρεωκοπημένο, δεν εκπροσωπεί την Ελλάδα και τους πολίτες και πρέπει να διαλυθεί για να ανασυσταθεί.

 

Πώς αντιμετωπίζουμε οριστικά τις προσπάθειες των πολιτικών να πουλήσουν την Μακεδονία;

Με ποινικοποίηση της άρνησης της Ελληνικής αποκλειστικότητας στη Μακεδονία αλλά και όλων των υπολοίπων περιοχών, ιστορικών και γεωγραφικών, της Ελλάδας. Ποινικοποίηση κάθε προσπάθειας ξεπουλήματος και παράδοσης της Μακεδονίας (και όλων των λοιπών ελληνικών περιοχών), με σύνθετες ονομασίες και λοιπές αντεθνικές παραχωρήσεις.

 

Νομιμοποιείται ο ΣΥΡΙΖΑ, ή η εκάστοτε κυβέρνηση να παραδώσει την Μακεδονία συμφωνώντας σε μια σύνθετη ονομασία ή και χειρότερα;

 

Όχι. Κανένας πολιτικός, κυβέρνηση, πρόεδρος δημοκρατίας κτλ., δεν έχει την πολιτική, νομική, συνταγματική ή θεσμική νομιμοποίηση ή εξουσιοδότηση να παραχωρήσει κάποιο από τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας. Αντίστοιχα, καμία δημοκρατική πλειοψηφία δεν έχει σχετική εξουσιοδότηση να τα παραχωρήσει. Τα φυσικά κυριαρχικά δικαιώματα που συνθέτουν τον εθνικό ιστό μιας χώρας ανήκουν στους ζωντανούς, τους νεκρούς, αλλά και τους αγέννητους ακόμα πολίτες της.

 

Και τέλος, κάτι το οποίο δεν αναφέρει κανείς:

Τι δικαιούται η Ελλάδα και οι πολίτες της;

Η Ελλάδα πρέπει να περάσει στην δίκαιη αντεπίθεση για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων της. Για πολύ καιρό έχουμε υποστεί αλλεπάλληλες ήττες για τα αυτονόητα, λόγω ενός ανάξιου, ηττοπαθούς, ή και χειρότερα, πολιτικού προσωπικού. Προσπαθούν να μας κάνουν να ξεχάσουμε ότι η χώρα μας έχει ξεκάθαρα το πάνω χέρι, μιας και εκτός του δίκαιου και της αλήθειας που είναι με το μέρος μας, η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, τη στιγμή που τα Σκόπια είναι εδώ και χρόνια υποψήφια για ένταξη και στους δύο οργανισμούς.

Για να λήξει λοιπόν το ζήτημα δια παντός, τα Σκόπια έκλεψαν το Ελληνικό όνομα «Μακεδονία» το 1991. Η κλοπή αυτή συνεχίστηκε με καπηλεία των ελληνικών ονομάτων και συμβόλων σε πλατείες, δρόμους, γήπεδα, αεροδρόμια καθώς και σε ιμπεριαλιστικούς χάρτες «ενωμένης Μακεδονίας». Το πολιτιστικό έγκλημα διεπράχθη αφενός εναντίον της Ελλάδας, αφετέρου εναντίον των Σκοπιανών πολιτών με τη δημιουργία από Σκοπιανές εγχώριες ελίτ και μέλη της διασποράς, ψεύτικης ιστορικής ταυτότητας. Μεταξύ αυτών οι Todor Petrov (εμπνευστής της Σκοπιανής σημαίας με το σύμβολο της Βεργίνας), Nestor Oginar («ακαδημαϊκός», υποστηρικτής φυλετικής συνέχειας αρχαίων Μακεδόνων και Σκοπιανών), Dragi Gjorgiev (Σκοπιανό Ίδρυμα Εθνικής Ιστορίας), Νίκολα Γκρούεφσκι, κ.ά. Η Ελλάδα πρέπει να καταγγείλει και να μηνύσει στα αρμόδια δικαστήρια τους ανωτέρω ιθύνοντες για ζημιές που επέφεραν στη χώρας μας αλλά και στους Σκοπιανούς πολίτες. Τα εγκλήματα δεν μπορούν να μένουν ατιμώρητα.

Ταυτόχρονα η Ελληνική πολιτεία οφείλει να προβεί σε διαβήματα και να αξιοποιήσει κάθε ένδικο μέσο για να προκαλέσει την επιτέλους παραδοχή, εκ μέρους των Σκοπίων, της παραχάραξης της αλήθειας με τις εθνικιστικές ανοησίες οι οποίες κατέληξαν σε ιμπεριαλιστική προπαγάνδα και προκαλούν μέχρι και σήμερα αποσταθεροποίηση στην περιοχή.

Τέλος, επιβάλλεται και η δικαίωση των Ελλήνων πολιτών ενώπιον των πολιτικών της χώρας μας οι οποίοι αφενός επέτρεψαν δια της ανικανότητας, της υποχωρητικότητας και της αδράνειας τους τα εγκλήματα αυτά να λάβουν χώρα, αφετέρου ακόμα και σήμερα δια της στάσης τους υπονομεύουν την εθνική κυριαρχία της Ελλάδας και οδηγούν σε καταστροφικά νομικά προηγούμενα για τη χώρα μας. Η πολιτική κατακραυγή και εκλογική απόρριψη τους πρέπει να θεωρείται δεδομένη, ενώ συλλογικές οργανώσεις πολιτών έχουν κάθε δικαίωμα να προχωρήσουν σε μηνυτήριες αναφορές κατά των πολιτικών ιθυνόντων και όσων προσπαθούν να ξεπουλήσουν την Μακεδονία.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΕΝΤΕΡΙΔΗΣ
Ο Σταύρος έχει εργαστεί σε πολιτικές εκστρατείες στο εξωτερικό, ενώ σήμερα αρθρογραφεί και παράλληλα δραστηριοποιείται στο χώρο της ενέργειας. Οι τομείς ειδίκευσης του είναι η Αμερικανική εξωτερική πολιτική, η Μέση Ανατολή, και η Δημοκρατία.

Καθαρές κουβέντες. Όποιος παραδώσει το όνομα της Μακεδονίας θα είναι Εφιάλτης.

Previous article

Το Συλλαλητήριο υπό το πρίσμα των πολιτών

Next article

18 comments

  1. ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΤΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΖΟΥΝΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ,ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

    1. Δυστυχώς ξεχασμένοι και εγκαταλελειμμένοι από την Ελληνική πολιτεία. Δείτε ταυτόχρονα την σχετική πολιτική των Τούρκων με τη δική τους μειονότητα στα Σκόπια.

  2. Την 10ετια του 50 σαν παιδια κατοικοι ΚΑΒΑΛΑΣ – Ακουγαμε στο μονο ραδιοφωνο με κουμπια που ειχαμε την Θεια Λενα – Η μητερα ακουγε ιστοριες του Λαμπιρη – Ο πατερας ακουγε ειδησεις και ποδοσφαιρο. Υπηρχε ομως ενας σταθμος που ελεγε — ΡΑΔΙΟ ΣΚΟΠΙΑ ΜΑΚΕΝΤΟΝΙΑ – και ελεγε τα δικα του. Περασαν πανω απο 60 χρονια και βασανιζομαστε ακομη . Θα περασουν αλλα τοσα. Ειναι ποτισμενοι οτι ειναι απογονοι του Ελληνα Στρατηλατη. Δωστε λυση εδω και τωρα,με οποιοδηποτε κοστος. ΤΕΛΟΣ .

    1. Αγαπητέ !
      Το “Δωστε λυση εδω και τωρα, με οποιοδηποτε κοστος” είναι μια έκφραση που λέει με ευκολία, παραδώστε τους την Μακεδονία μας.
      Το σωστό θα ήταν να λήξει με ένα όνομα χωρίς τον όρο Μακεδονία. Τότε ίσως έχουμε κάποια προβλήματα, αλλά θα ξέρουμε ότι το μόνον που φταίει είναι τα ξένα συμφέροντα και σε καμία περίπτωση δεν φταίμε εμείς (η πολιτική μας δηλαδή).
      Τότε ναι ! να δώσουμε ένα τέλος – αυτό το Τέλος – με οποιοδήποτε κόστος.

      1. Συμφωνώ Σάββα, και δεν θα έχουμε και κανένα απολύτως πρόβλημα, να είσαι σίγουρος.

    2. TO ONOMA MOY THN TAYTOTHTA MOY THN ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΤΗΝ ΧΑΡΙΖΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ. ΘΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ. ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ. “Ή ΤΑΝ ‘Η ΕΠΙ ΤΑΣ”.

  3. Ενδιαφέρον το άρθρο σας.
    Έχω όμως μια διευκρινιστική ερώτηση. Αναφέρετε ότι ”σύσσωμος ο διεθνής επιστημονικός κόσμος (ιστορικοί, φιλόλογοι, αρχαιολόγοι, διεθνώς κορυφαίοι καθηγητές, κτλ.) λένε το αυτονόητο…”. Θα μπορούσατε να μας παραθέσετε επιστημονικές αναφορές, άρθρα, αρχαιολογικές εκθέσεις, θέσεις κορυφαίων καθηγητών, όπου με σαφήνεια υποστηρίζεται αυτή η θέση;
    Θεωρώ την τεκμηρίωση άκρως σημαντική.

      1. Σας ευχαριστώ θερμά.
        Ειδικά ο πρώτος σύνδεσμος είναι ιδιαίτερα κατατοπιστικός.

  4. Σημειώνω ότι το σχόλιο μου είναι καλοπροαίρετο. Δεν αμφισβητώ τις θέσεις σας.
    Για αυτό θα ήθελα μια συγκεκριμένη απάντηση και όχι μια παραπομπή του τύπου ”αν σας ενδιαφέρει, ψάξτε να τα βρείτε”.

    Επιμένω διότι είναι απορίας άξιο πως η πλειονότητα των χωρών της διεθνούς κοινότητας (Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδάς, οι περισσότερες χώρες της Λατινικής Αμερικής, Ρωσία, Φινλανδία, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία και άλλες) χρησιμοποιούν στις διμερείς τους σχέσεις με τα Σκόπια την ονομασία Republic of Macedonia, ενώ ο κεντρικός πυρήνας των χωρών της Ε.Ε. χρησιμοποιούν την ονομασία FYROM.

    Γιατί έχει αγνοηθεί η επιστημονική κοινότητα;

    1. Διατηρούνται τα προσχήματα από τους Ευρωπαίους εταίρους μας, δίχως όμως αυτό να σημαίνει κάτι στην πράξη.
      Όπως αναφέρω και στο άρθρο, (και Ευρωπαϊκές) “εξωγενείς δυνάμεις, τα συμφέροντα των οποίων εκπροσωπούν οι εκμαυλισμένοι Έλληνες πολιτικοί, επιθυμούν το ξήλωμα της Μακεδονικής ταυτότητας από την Ελλάδα, κάτι το οποίο ισοδυναμεί με άμεση αποδυνάμωση της χώρας, για να μπορούν έτσι να διαχειρίζονται και να επιβουλεύονται με μεγαλύτερη ευκολία την πατρίδα μας.”

  5. Πολύ σωστά όσα αναφέρετε . Δυστυχώς για πλήρη ενημέρωση απαιτείται η ανάγνωση ή καλύτερα μελέτη πολλών
    βιβλίων πράγμα δύσκολο για πάρα πολύ κόσμο . Βέβαια κάποιοι που έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένο το ένστικτο
    κ αγράμματοι να είναι καταλαβαίνουν αμέσως το καλώς εννοούμενον πατριωτικό καθήκον . Οι Μακεδονομάχοι
    του 1904 ξέραν για τι αγωνίζονται αν κ σχεδόν αγράμματοι . Το ίδιο και οι νεότεροι Μακεδονομάχοι των
    ΕΑΟ-ΕΣΕΑ(οι Πόντιοι του Αντών Τσαούς) εναντίον των Βουλγάρων το 1941-44 και όχι μόνον .
    Εσείς αν και νεαρός από ότι δείχνει η φωτό σας είστε άριστα ενημερωμένος , τουλάχιστον να μαθαίνουν
    κάποιοι από τις περιληπτικές σας αρθρογραφίες(αναγκαστικά λόγω χώρου ) τα βασικά κ όποιοι έχουν χρόνο
    να παραπέμπονται εις μελέτην λεπτομερέστερων κ εξειδικευμένων βιβλίων , διατριβών κ.λ.π. Μπράβο
    συνεχίστε την αξιόλογη προσπάθειά σας .

    1. Ευχαριστώ. Η συλλογική συνείδηση και τα ένστικτα των πολιτών είναι άλλωστε και η δύναμη της δημοκρατίας, εν αντιθέσει μάλιστα με τις πρακτικές των πολιτικών ελίτ οι οποίες πολλές φορές επηρεάζονται από ενδογενείς και εξωγενείς πιέσεις.

  6. Κύριε Καλεντερίδη

    σε κύρια σημεία του άρθρου σας συμφωνώ, θα ήθελα όμως να αναφερθώ σε κάποιες ανακρίβειες ή μονόπλευρες προσεγγίσεις που διέκρινα.

    Στον πρόλογο ήδη αφήνετε να εννοηθεί ποιες θα ήταν οι συνέπειες μίας κατευναστικής πολιτικής από ελληνικής πλευράς, αναφερόμενος στην αντίδραση του Ηνωμένου Βασιλείου στο «ξεπούλημα» της Τσεχοσλοβακίας. Η σύγκριση κατά τη γνώμη μου δεν είναι εύστοχη, καθώς το σχετικά αδύναμο κράτος της πΓΔΜ δεν μπορεί να συγκριθεί με το Γ’ Ράιχ και φυσικά η στρατιωτική εισβολή και η προσάρτηση εδαφών δεν είναι το ίδιο με την διεκδίκηση μίας ονομασίας. Το ξεπούλημα της Τσεχοσλοβακίας σήμανε τον θάνατο 360.000 ανθρώπων. Αποτελεί άκρα υπερβολή η σύγκριση με την παραχώρηση οποιασδήποτε ονομασίας στο γειτονικό κρατίδιο.

    Ισχυρίζεστε πως «[η] μακεδονική ταυτότητα, ιστορία και συνείδηση είναι μονάχα και υπερήφανα Ελληνική.» Ο προσδιορισμός «υπερήφανα» καμία θέση δεν έχει σε μία ορθολογιστική προσέγγιση, καθώς είναι αποκλειστικά υποκειμενικός και συναισθηματικός. Επίσης η ταυτότητα όπως κι η συνείδηση είναι εξ ορισμού έννοιες υποκειμενικές και δηλώνουν την ταύτιση κάποιου με οποιαδήποτε έννοια, ιδέα ή ομάδα. Συνεπώς ελληνική είναι απλά και μόνο όποια συνείδηση και ταυτότητα νοείται από μόνη της ελληνική. Και καθώς η συνείδηση κι η ταυτότητα είναι έννοιες τεχνητές και δημιουργούνται, έχουμε εδώ μία ταυτότητα μακεδονική (τουλάχιστον χρησιμοποιεί την λέξη) αλλά όχι ελληνική. Δεν είναι δυνατόν δηλαδή να απαγορεύσουμε σε κάποιον ή σε κάποια ομάδα να έχει οποιαδήποτε συνείδηση, ή να σφετεριζόμαστε εμείς την αποκλειστικότητά της. Η συζήτηση λοιπόν πρέπει να μεταφερθεί από το υποκειμενικό, τεχνητό επίπεδο (της ταυτότητας και συνείδησης) σ’ ένα όσο το δυνατόν αντικειμενικό, επιστημονικό επίπεδο, το οποίο σωστά αναφέρατε: στην ιστορία της Μακεδονίας.

    Εδώ διακρίνεται η μονόπλευρη προσέγγιση στην ιστορία της Μακεδονίας. Αναφέρετε πως «[η] γεωγραφική περιοχή των Σκοπίων δεν ήταν ποτέ τμήμα της Μακεδονίας.». Δεν διευκρινίζετε όμως ποια Μακεδονία εννοείτε, καθώς αυτό ισχύει μόνο για την γεωγραφική / πολιτική περιοχή του αρχαίου Βασιλείου της Μακεδονίας. Κι αυτό ισχύει μόνο εν μέρει καθώς μετά τις ρωμαϊκές κατακτήσεις η επαρχία της Μακεδονίας ενίοτε συμπεριλάμβανε και την περιοχή της σημερινής πΓΔΜ σχεδόν εξ ολοκλήρου.

    Μία επιχειρηματολογία βασισμένη αποκλειστικά στην αρχαιότητα δικαιώνει φυσικά απολύτως όλες τις ελληνικές αξιώσεις στο ζήτημα, καθώς οι αρχαίοι Μακεδόνες αναμφισβήτητα ήταν και θεωρούνταν Έλληνες, μακεδονικό έθνος ουδέποτε υπήρξε και γι’ αυτό κάποτε έπαψε και να χρησιμοποιείται, παρά μόνο ως γεωγραφικός / διοικητικός προσδιορισμός. Μία τέτοια επιχειρηματολογία όμως αποσιωπά συνειδητά την μετέπειτα χρονική περίοδο 1400 ετών (από την διείσδυση σλαβικών φύλων στα Βαλκάνια) κι αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί επιστημονική κι ορθολογική προσέγγιση.

    Συμπληρωματικά θα έπρεπε να γίνει αναφορά στην χρήση του γεωγραφικού όρου στην Τουρκοκρατία και κατά τις «εθνικές αφυπνίσεις», ήτοι την κατασκευή των εθνικών συνειδήσεων, που αντικατέστησαν τις αποκλειστικά θρησκευτικές, των λαών των Βαλκανίων. Έτσι, κατά τη δημιουργία του νεότερου έθνους στα Βαλκάνια κατά τα τέλη του 19ου αιώνα (περιττό να αναφερθεί πως πρόκειται για τεχνητή και υποκινούμενη δημιουργία καθώς κάθε έθνος είναι μία τεχνητή δημιουργία) οι κάτοικοί του δεν είχαν κάποια άλλη ονομασία από την κοινώς αποδεκτή για τα εδάφη τους. Κι αυτή ήταν η ονομασία «Μακεδονία», όρος που είχε αρχίσει ξανά να χρησιμοποιείται κυρίως από Έλληνες λόγιους οι οποίοι είχαν ανακαλύψει την αρχαία ιστορία της περιοχής και διαδώσει τις γνώσεις τους. Η οποιαδήποτε σύνδεση με την ιστορία του αρχαίου ελληνικού βασιλείου με την ίδια ονομασία αρχικά δεν έπαιζε κανέναν ρόλο, σημαντικότερη ήταν η αναφορά των χριστιανών Βούλγαρων Τσάρων του 10ου αιώνα, ο σφετερισμός της ελληνικής ιστορίας της αρχαίας Μακεδονίας ήρθε αργότερα και φυσικά σκόπιμα.

    Οι συνέπειες στις οποίες αναφέρεστε, «κατάληψη και απελευθέρωση» ελληνικών πόλεων από το κράτος της πΓΔΜ, είναι τουλάχιστον υπερβολικές. Πρόκειται για ένα κράτος που μάχεται για μία θέση στα Βαλκάνια, ταυτόχρονα ενάντια στον αλβανικό εθνικισμό και επεκτατισμό, με μη υπολογίσιμη στρατιωτική ή διπλωματική ισχύ. Ο χαρακτηρισμός των Ελλήνων πολιτικών συλλογικά ως «εκμαυλισμένων εκπροσώπων ξένων συμφερόντων» επίσης δεν στηρίζει μία ορθολογική και προσγειωμένη προσέγγιση.

    Επιπροσθέτως εθνικιστικά παραληρήματα, φιλοπόλεμες τάσεις και εντελώς ανιστόρητες βάσεις παρατηρούνται σε ευτυχώς μικρές ομάδες κάθε λαού, έθνους και κράτους, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ονειρεύονται πολέμους, κατακτήσεις και την αναστήλωση της Ρωμαϊκής (κοινώς Βυζαντινής) Αυτοκρατορίας ή του Βασιλείου του Αλεξάνδρου Γ’. Προσωπικά πιστεύω πως οι κάτοικοι της πΓΔΜ ανησυχούν επίσης εξαιτίας οποιασδήποτε μορφής ελληνικών επεκτατικών αξιώσεων εις βάρος τους, και δεδομένης της στρατιωτικής και διπλωματικής υπεροχής της Ελλάδας έχουν περισσότερους λόγους να το κάνουν.

    Συνοπτικά:

    Η ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας είναι ελληνική, και ουδεμία σχέση έχουν οι κάτοικοι της πΓΔΜ με αυτήν. Εκεί βρίσκεται το πρόβλημα, αυτό πρέπει να λυθεί. Ερωτήματα ιστορίας όμως αποτελούν το αντικείμενο των ιστορικών, επιστημόνων και λογίων. Αυτοί θα έπρεπε να καθίσουν στο τραπέζι και να βγάλουν ένα για την πολιτική γραμμή όλων των εμπλεκόμενων κρατών πόρισμα.

    Η χρήση του όρου Μακεδονία καθαυτήν υπήρχε ήδη από τον 19ο αιώνα κι έχει ριζώσει βαθιά στην εθνική συνείδηση του γείτονα λαού. Συνεπώς η «αυστηρή κι απόλυτη απαγόρευσή της» αποτελεί μία άκρως δυσανάλογη, αδιάλλακτη και επομένως λανθασμένη τοποθέτηση.

    Οι φόβοι περί στρατιωτικής επέμβασης και κατάληψης ελληνικών εδαφών είναι επίσης αβάσιμη και σκοπό έχει μόνο την κλιμάκωση της αντιπαράθεσης.

    Όπλο και μέσο λύσης της αντιπαράθεσης πρέπει να είναι η διαλλακτικότητα και η διορατικότητα κι όχι η αυστηρότητα και ο εθνικισμός.

    1. Αγαπητέ μου, ο κ. Καλεντερίδης απάντησε στο σχόλιό σας. Θα ήθελα όμως να επισημάνω και εγώ ότι η παρέμβασή σας έχει ως σκοπό να παραπλανήσει τον αναγνώστη και να του βάλει ψεύτικα διλήμματα. Εάν κάνω λάθος θα ζητήσω συγνώμη, αλλά αυτήν την εντύπωση έχω.

  7. Το σχετικά αδύναμο κράτος των Σκοπίων δεν είναι το μόνο που επιβουλεύεται την Ελλάδα, και η εκούσια παραχώρηση ενός φυσικού κυριαρχικού δικαιώματος της χώρας μας ανοίγει την πόρτα και σε άλλες διεκδικήσεις από ισχυρότερες χώρες. Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν θεωρώ πως το εν λόγω χωρίο του άρθρου καθίσταται σαφέστατο.

    Η αναφορά στην αρχαιότητα γίνεται διότι η περιοχή είναι αρχαία. Η Μακεδονική ταυτότητα είναι αυτή των ελεύθερων πολιτών της, δηλαδή των Ελλήνων που την ίδρυσαν, και των Ελλήνων κατοίκων της στο σύγχρονο Ελληνικό κράτος.

    Σχετικά με το υπερβολικό των διεκδικήσεων, σε παραπέμπω στα Σλαβικά ονόματα των πόλεων της Μακεδονίας που χρησιμοποιούνται στις διαπραγματεύσεις, στις ιμπεριαλιστικές αναφορές του Σκοπιανού συντάγματος (περί Μακεδονικών μειονοτήτων στην Ελλάδα, κτλ.), καθώς και στην αναφορά που κάνω στο άρθρο για τις υποτιθέμενες Σκοπιανές περιουσίες στα “κατεχόμενα”.

    Η υποχωρητική διαλλακτικότητα που αναφέρεις απέναντι σε τέτοιους είδους επιθετικές, μαξιμαλιστικές και παράλογες απαιτήσεις των Σκοπιανών είναι εθνικά αυτοκτονική και δεν μπορεί να υποστηριχθεί λογικά ή με επιχειρήματα.

Προσθήκη σχολίου

More in Featured

Οι Βλάχοι των Σκοπίων

Γράφει η Μαρία Παπαδοπούλου Έχουν περάσει αρκετές ημέρες από την περίφημη επιτυχία που σημείωσε η ελληνική κυβέρνηση ...